01.
Elektrik Perakende Satış

Sıkça Sorulanlar

01.03.2022 tarihinden geçerli olmak üzere tarife tipi mesken tek zamanlı alçak gerilim olan abonelerimizin elektrik tüketimleri, Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu (EPDK) tarafından yayınlanan ulusal tarife çerçevesinde tüketim miktarları baz alınarak hesaplanan Kademeli Tarife üzerinden faturalandırılmaktadır.

 

EPDK tarafından yayınlanan ulusal tarifeye buradan ulaşabilirsiniz.

Yürürlüğe giren yeni tarife kapsamında iki kademeli faturalandırma geçerlidir. Ana kriter, faturalama dönemindeki elektriğin tüketim* miktarı olup, düşük/yüksek kademe birim fiyatları EPDK tarafından belirlenmektedir.

Belli bir limite kadar olan tüketimler birinci kademe olan ‘’Düşük Tüketimli Kademe’’den , bu limitin üzerindeki tüketimler ise ikinci kademe olan ‘’Yüksek Tüketimli Kademe’’den faturalandırılacaktır. 

Faturalarda yer alan KWH cinsinden toplam tüketim, faturanızdaki tüketim yapılan gün sayısına bölünerek günlük ortalama tüketim bulunmaktadır. Belirlenen günlük ortalama tüketim limiti 8 kWh’tır. Günlük ortalama tüketiminiz 8 kWh ve altında ise düşük kademe fiyatı ile çarpılarak fatura tutarı hesaplanır. 8 kWh’ın üstünde olan tüketiminiz ise yüksek kademe fiyatı ile çarpılarak fatura tutarı hesaplanır.

EPDK'nın "Elektrik Fatura Hesaplamasında Kıst ve Kademe Uygulaması" açıklamasına buradan ulaşabilirsiniz.

Konuyu bir örnekle açıklamak gerekirse;

Faturada yer alan toplam tüketim miktarı: 300 kWh
Okuma gün sayısı: 30 gün olduğu bir örnek üzerinden ilerlendiğinde;

Bu durumda ortalama tüketim= 300/30 = 10 kWh olur.

EPDK tarafından belirlenen günlük ortalama tüketim limiti 8 kWh olduğundan;

Kullanımın bu tutara kadar olan kısmı: 8 kWh *30 gün= 240 kWh lık kısmı düşük kademe fiyatından

Kullanımın 8 kWH’dan sonrası için kalan 2 kWh lık kısmı için ise  2 kWh *30 gün= 60 kWh yüksek kademe fiyatından hesaplanarak toplam 300 kWh lık fatura miktarı oluşur.

01.03.2022 tarihinden geçerli olmak üzere tarife tipi ticarethane tek zamanlı alçak gerilim olan abonelerimizin elektrik tüketimleri, Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu (EPDK) tarafından yayınlanan ulusal tarife çerçevesinde tüketim miktarları baz alınarak hesaplanan Kademeli Tarife üzerinden faturalandırılmaktadır.

EPDK tarafından yayınlanan ulusal tarifeye buradan ulaşabilirsiniz.

Yürürlüğe giren yeni tarife kapsamında iki kademeli faturalandırma geçerlidir. Ana kriter, faturalama dönemindeki elektriğin tüketim* miktarı olup, düşük/yüksek kademe birim fiyatları EPDK tarafından belirlenmektedir.

Belli bir limite kadar olan tüketimler birinci kademe olan ‘’Düşük Tüketimli Kademe’’den , bu limitin üzerindeki tüketimler ise ikinci kademe olan ‘’Yüksek Tüketimli Kademe’’den faturalandırılacaktır. 

Faturalarda yer alan KWH cinsinden toplam tüketim, faturanızdaki tüketim yapılan gün sayısına bölünerek günlük ortalama tüketim bulunmaktadır. Belirlenen günlük ortalama tüketim limiti 30 kWh’tır. Günlük ortalama tüketiminiz 30 kWh ve altında ise düşük kademe fiyatı ile çarpılarak fatura tutarı hesaplanır. 30 kWh’ın üstünde olan tüketiminiz ise yüksek kademe fiyatı ile çarpılarak fatura tutarı hesaplanır.

EPDK'nın "Elektrik Fatura Hesaplamasında Kıst ve Kademe Uygulaması" açıklamasına buradan ulaşabilirsiniz.

Konuyu bir örnekle açıklamak gerekirse;

Faturada yer alan toplam tüketim miktarı: 1500 kWh
Okuma gün sayısı: 30 gün olduğu bir örnek üzerinden ilerlendiğinde;

Bu durumda ortalama tüketim= 1500/30 = 50 kWh olur.

EPDK tarafından belirlenen günlük ortalama tüketim limiti 30 kWh olduğundan;

Kullanımın bu tutara kadar olan kısmı: 30 kWh *30 gün= 900 kWh lık kısmı düşük kademe fiyatından

Kullanımın 30 kWH’dan sonrası için kalan 20 kWh lık kısmı için ise  20 kWh *30 gün= 600 kWh yüksek kademe fiyatından hesaplanarak toplam 1500 kWh lık fatura miktarı oluşur.

Üç zamanlı tarife seçen müşterilerimizin tüketimleri için birim fiyatlar aşağıdaki saat dilimlerine göre farklılık göstermektedir. Her bir zaman dilimindeki kullanım için farklı fiyat ile hesaplama yapılmaktadır. (Üç zamanlı tarifeler için kademelendirme yapılmamaktadır)

Gündüz Zaman Dilimi: 06:00 - 17:00

Puant Zaman Dilimi: 17:00 – 22:00

Gece Zaman Dilimi: 22:00-06:00

Üç zamanlı tarife gece zaman diliminde yoğun kullanım yapan müşterilerimiz için avantajlıdır. Hangi zaman diliminde ne kadar kullanım yaptığınızı faturalarınız üzerinden kontrol edebilir, tarife değişikliği talepleriniz için çağrı merkezimiz ve müşteri hizmetleri merkezlerimize başvuruda bulunabilirsiniz.

Not: Tek zamanlı tarife kullanan tüketiciler için fiyatlandırma her saat aynı birim fiyat ile yapılmaktadır.

Yüz Yüze Ödeme Kanalları ve Online Ödeme Kanalları sayfasında bulunan anlaşmalı bankalarımıza, faturanızda yazan sözleşme hesap numarası ile verebilirsiniz.

Faturalarınızı size en yakın Nkolay ödeme noktasından, anlaşmalı bankalarımızdan, müşteri hizmet merkezlerimizden ya da anlaşmalı bankalarımızdan otomatik ödeme talimatı vererek ödeyebilirsiniz. Detaylı bilgi için: Online Ödeme Kanalları & Yüz Yüze Ödeme Kanalları

0 850 933 3 999 çağrı merkezi numaramızı arayabilirsiniz veya mail adresinizi sistemimize kaydedip faturanızın e-posta olarak gelmesini sağlayabilirsiniz.

Faturalarınızdaki birim fiyatlar Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) tarafından belirlenmektedir.

En yakın müşteri hizmetleri merkezimize gidebilir ya da 0 850 933 3 999 çağrı merkezi numaramızı arayabilirsiniz.

Ödemenin ardından imar yeri dahilinde 24 saat;, imar yeri haricinde ise 48 saat; içerisinde enerji açılmaktadır. Kesintinin bu süreleri aşması durumunda görevli dağıtım şirketi ile iletişime geçilmelidir.

En yakın müşteri hizmetleri merkezimize gidebilir ya da 0 850 933 3 999 çağrı merkezi numaramızı arayabilirsiniz. Gerekli incelemelerden itiraz edilen faturanın hatalı olduğunun tespiti halinde gerekli mahsuplaşma işlemleri yapılacaktır.

En yakın müşteri hizmetleri merkezimize gidebilir ya da 0 850 933 3 999 çağrı merkezi numaramızı arayabilirsiniz. Talebinizden sonra gerekli kontroller yapılıp ilgili döneme ait fatura suretiniz ulaştırılır.

Öncelikli olarak iletişim bilgileri kontrol edilir, güncel değil ise güncellenir. Talebe göre sms, mail ya da her ikisi ile fatura bilgisi müşteriye gönderilir.

1- Müşteri Hizmetleri Merkezlerine bizzat gitmeden işlemlerimi yapabilir miyim?

Müşteri Hizmetleri Merkezlerimize gitmenize gerek kalmadan Online İşlemlerimizden veya Mobil Uygulamamız üzerinden birçok işlem gerçekleştirebilirsiniz.

Mobil uygulamamıza üye olduktan sonra kredi kartı ile hızlı fatura ödeme, abonelik yapma, abonelik sonlandırma, tüketim görüntüleme, fatura ve borç sorgulama, bilgi güncelleme ve genel bilgilendirme ile ilgili işlemleri gerçekleştirebilirsiniz.

Üyelik için bilgilerinizi güncellemeniz gerektiğinde 0 850 933 3 999 numaralı Çağrı Merkezimizden destek alabilir veya https://www.oepsas.com.tr/tr/elektrik-perakende-satis/abonelik/abonelik-formlari/musteri-bilgi-guncelleme formu üzerinden tarafımıza güncel kişisel ve iletişim bilgilerinizi göndererek güncelleme talebinde bulunabilirsiniz. (NOT: Üyeliğinizi gerçekleştirebilmeniz için sistemimizde bulunan TCKN ve cep telefon numaranızın güncel olması ve tesisatın başvuran kişi adına olması gerekmektedir.)

2- Online İşlemler ve Mobil Uygulamamıza bireysel/kurumsal üyelik nasıl gerçekleştirilebilir? 

Üye Ol adımlarını takip ederek, bilgileriniz güncel ise bireysel üyeliğinizi hızlıca gerçekleştirebilirsiniz.

Çağrı Merkezimiz üzerinden bireysel ve kurumsal üyeliklerinize ait bilgilerinizi güncelledikten sonra üye ol adımına geçebilirsiniz.

Müşteri Hizmetleri Merkezlerimize başvurarak üyeliğinizin aktifleştirilmesi konusunda destek alabilirsiniz. 

3- Online İşlemler ve Mobil Uygulamamıza Şifremi Unuttum ne yapmalıyım? 

Online işlemler ve mobil uygulama giriş ekranında Şifremi unuttum seçeneğine tıklanır, aboneliğinizde kayıtlı GSM numarasına gelen Doğrulama Kodu ile şifrenizi tekrar girerek sıfırlayabilirsiniz. Destek almak için 0 850 933 3 999 numaralı çağrı merkezimizi arayabilirsiniz.